Неподалік від Михайлівської церкви,побудованої на кургані-городищі, збереглися приміщення 1900-го року, які колись були Боярською середньою школою № 1, а навколо красива місцевість з велетнями дубами, стрункими красенями кленами вже давно не чула дитячих голос шкільного дзвоника.
Чи знали тоді, що понад двадцять років служитимуть ще ці старенькі мазані приміщення, які майже вросли в землю, але ще міцно тримались.
Скоса дивились віконця на облуплених старих станах і ждали своєї подальшої участі. А навколо шелестіли такі ж старезні дуби і клени, втішаючи своїм віттям, шепочучи і мріючи про краще майбутнє.
І мрії збуваються.
Усміхнулись відремонтовані та пофарбовані стіни будівель, заграли відблисками літнього сонця оновлені вікна і зайчиками зазирнули на внутрішнє обновлення.
Ще лунатиме тут дзвоник, сміятимуться і бігатимуть учні,, проводитиметься безліч цікавих заходів, продовжиться для них шкільне життя, - качали вітами дерева.
Так на території бувшої Боярської середньої школи № 1 по вулиці Самійленка, 2, відновилось нове шкільне професійне життя.
Тепер сюди раз на тиждень приїзджатимуть учні шкіл міста Боярки, сіл Тарасівки, Забір’я, Петрівського, Юрівки для вивчення азів професій та оволодіння практичними навичками, щоб стати досвідченими робітниками в майбутньому, отримати посвідчення кваліфікованого робітника, успішно працювати за обраною професією або продовжити навчання в вищих навчальних закладах.
В кінці 70-х років в Київській області було створено біля 20 міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, що визначило основний напрямок розвитку системи «Школа – виробництво», де школа і виробництво були єдиним цілим.
Створення Боярського міжшкільного навчально-виробничого комбінату було зумовлено значним попитом на працівників робочих професій на виробничих підприємствах району, відсутністю спеціалізованих професійно-технічних училищ в районі, які б готували робочі кадри. Дефіцит робочої сили відчувався на переважній більшості підприємств.
Міжшкільні навчально-виробничі комбінати призвані допомогти школі підготувати учнів до праці, орієнтувати їх на робочі професії необхідні в наш час, період ринкових відносин. Народження і становлення комбінатів – результат спільних зусиль педагогічних, виробничих і громадських організацій в пошуках ефективних шляхів підготовки учнів до суспільно-корисної праці, вибору професії.
Створення навчальної, матеріально-технічної бази навчально-виробничої групи в комбінаті як структурного підрозділу певного підприємства, перенесення в нього у значній мірі трудової атмосфери останнього і діючих на ньому технічних вимог, створюють умови для трудової підготовки і робітничої адаптації школярів.
В цьому заключна основна ідея Боярського МНВК. З того часу комбінат реалізує поставлені перед ним завдання: створює всі умови для всебічного розвитку особистості, реалізації природних, інтелектуальних здібностей учнів, їхніх талантів, готує випускників до самостійної творчої діяльності та конкурентоспроможності на сучасному ринку.
Комбінат тісно співпрацював з базовими підприємствами і в основному готував для них робітничі кадри по 7 професіях, а саме:
1. Боярський машинобудівний завод «Іскра» - радіомонтажники, токарі, слюсарі, креслярі-оформлювачі, оператори станків з числовим програмним управлінням.
2. Боярська лісова дослідна станція – сувеніри з дерева, столяри.
3. Боярська швейна фабрика «Юність» -швачка.
4. Радгосп «Тарасівський» - водії категорії «С», тракторист.
5. Вмшнеівський міський м’ясоперобний завод – формловщик ковбасних виробів, обвальщик жиловщик м’яса.
6. Вишнівський міський молокопереробний завод – лаборант хімічного аналізу, апаратних по розливу молова.
7. Радгост декоративних культур – квітникар-декоратор.
8. Будівельне управління № 6, Будівельно-монтажне управління № 33 – муляри.
9. Автотранспортне підприємство 0901 м. Вишненве, Боярська автобаза № 4 – водії категорії «С».
А найголовніше те, що учні навчались, здобували професію, виконували відповідну практичну роботу і отримували заробітну плану
На сьогоднішній день вже майже не існує даних підприємств, вони стали ВАТами, ЗАТами, роздрібненими і приватизованими і т. д. На даний час комбінат не має матеріальної підтримки від підприємств, які опікувалися комбінатом, а тому й професії, тепер ліцензовані, не мають належної підтримки.
На базі комбінату навчались і продовжують навчатись та здобувати робітничі професії одночасно старшокласники міських: Боярських № 1,2,3,4,5 Вишнівської № 2 та сільських: Тарасівської, Юрівської, Петрівської, Забірської, Петропавлівсько-Борщагівської, Білогородських № 1,2 шкіл.
З 2000 року комбінат працює за ліцензійними матеріалами та стандартними програмами з професійної підготовки кваліфікованих робітників і на сьогоднішній день проводить підготовку за професіями з отриманням свідоцтв кваліфікованого робітника державного зразка, а саме:
Секретар керівника
Оператор комп’ютерного набору
Швачка, кравець
Кухар
Водій транспортних засобів кат. «С»
Водій транспортних засобів кат. «В»
Робітничі кадри потрібні не дивлячись на сьогоднішню кризу .
За роки своєї діяльності з стін комбінату вийшло близько 20 тисяч учнів, які отримали державні документи про одну з робітничих професій. Тільки з 2000 року - 2729 учнів отримали свідоцтва кваліфікованого працівника державного зразка з ліцензованих професій, а саме:
1) Секретар керівника - 360
2) Оператор комп’ютерного набору – 428
3) Швачка – 179
4) Продавець продовольчих та непродовольчих товарів – 245
5) Кухар – 245
6) Водій транспортних засобів кат. «С»– 245
7) Водій транспортних засобів кат. «В» - 956
8) Слюсар з ремонту автомобілів – 147.
Розширилися навчальні площі комбінату. З 1997 року по даний час комбінат прийняв в оренду приміщення колишньої технічної школи Південно-Західної залізниці, які дали можливість обладнати нові світлі просторі навчальні кабінети і майстерні за професіями, кабінети адміністрації.
Фойє комбінату Кабінет директораБібліотекаНавчальні кабінети Кабінет практичного психологаМетодичний кабінет